DE ACHT PROGRAMMAMODULES
De Ondernemers Academy is modulair opgebouwd uit 8 programma's die in 16 dagdelen behandeld worden. De bijeenkomsten vinden plaats met een frequentie van eenmaal per twee tot drie weken. In de tussentijd kan de behandelde theorie verder worden uitgewerkt.
Iedere module is gericht op een specifiek terrein binnen het ondernemend dnenken en handelen:
- Marketing (6 P’s)
Op de juiste wijze kunnen toepassen van verschillende marketinginstrumenten. - Sales
Verkoopvaardigheden, voorbereiding van uw klantbezoek t/m after sales activiteiten - Marktonderzoek
Marktanalyse op macro-, meso- & microniveau. - Personal branding
Ontdekken, zichtbaar maken en versterken van je eigen unieke merk eigenschappen - Klantgericht denken & handelen
Professionele - & Commerciële vaardigheden - Wet- & regelgeving
a. Fiscaliteit,
b. Samenwerkingsvormen,
c. Opstellen algemene voorwaarden/ contracten. - E-commerce/Social media
Inzicht krijgen in de verschil tussen Twitter, Facebook, LinkedIn, etc. - Financiële wetgeving & begroting
a. Wettelijke verplichtingen
b. Opstellen Investerings-, Financierings-, Exploitatie- en Liquiditeitsbegroting.
TOT SLOT: De Eindpresentatie
Deelnemer presenteert zijn onderneming voor een jury.